Spørgsmål:
Hejsa jeg skriver til jer da jeg er lidt i tvivl om hvad skal gør? Jeg har været lidt lun på en af mine kollegaer i den butik jeg arbejder i, som jeg snakker rigtig godt sammen med. men eftersom jeg snart stopper, tænkte jeg lidt om jeg skulle fortælle personen, at jeg har været lidt lun på vedkommende. men er bare lidt bange for om det vil ødelægge det gode venskab vi har, hvis jeg fortæller personen det. Og hvis jeg fortæller det om det skulle være på sms eller ansigt til ansigt.

Svar:
Hej og mange tak for dit spørgsmål!
Vi kan sagtens forstå at det kan være meget nervepirrende, og at du bliver bange for at miste jeres venskab. Men vil du ikke være ked af, hvis du ikke tog chancen? Der kan nogle gange gå lang tid i mellem at man møder nogen man virkelig godt kan lide. Der er heller ingen regler om at man ikke kan være venner, selvom at personen ikke gengælder jeres venskab. Personen kan jo godt blive rigtig glad og smigret, og sætte stor pris på dig, og din personlighed uden at have følelser for dig, og så finder I helt sikkert ud af det derfra, hvis det er sådan det forholder sig. Frygten for at gøre noget, er oftest meget større end rent faktisk at gøre det. Det er kun dig selv der kan mærke, om du vil have det bedst med at sige det direkte til personen, eller om det føles mere trygt at skrive det. Du kan overveje om du helst vil være alene når du får svaret, eller om du har det fint med at vedkommende kan se din umiddelbare reaktion, når du afslører dine følelser.
Vi ønsker dig held og lykke!
Vi håber du fik svar på spørgsmålet. Du er altid meget velkommen til at skrive igen, eller ringe til os på telefonnummer: 70 20 22 66, på alle hverdage ml. 15 og 19. Vi kan også kontaktes på vores chatrådgivning.
Bedste hilsner Sexlinien