Spørgsmål:
Hej, jeg er lidt bange for at der er noget galt med min penis. Jeg kan ikke rigtigt få min erektion ved at bruge metoden hvor jeg bevæger hånden op og ned. Min penis bliver stiv at det, men jeg kan ikke få lin erektion. Derimod kan jeg godt komme hvis jeg ligger et pres helt øverst på min penis, jeg syntes det er vildt mærkeligt og at det slet ikke giver nogen mening. Jeg har en kæreste og når hun nogen gange sidder oven på min pik uden den er oppe i hende kan jeg godt få min erektion af det, som jeg syntes er lidt træls når jeg heller vil få lin erektion oppe i hende. Ved ikke om jeg skal kontakte læge, eller om det er ikke så slemt? Håber i kan svare på det :)

Svar:
Hej!
Godt du skriver. Det er meget forskelligt hvad der får folk til at komme – det betyder ikke nødvendigvis at der er noget galt med din penis.
Vi får lyst til at stille dig nogle flere spørgsmål for at afklare din situation. Der kan jo være virkelig mange faktorer der spiller ind. Har det altid været sådan? Hvis du altid har onaneret på en bestemt måde, giver det god mening at det er din krop er tryg ved, og det den reagerer rigtig godt på. Det kan sagtens være, at det kræver noget tilvænning at opnå udløsning på andre måder, men det kan sagtens være at det kan komme. Måske kan det hjælpe dig at mærke godt efter, hvad du måske ellers synes er frækt – og prøve at dyrke det lidt. Evt sammen med din kæreste. Hvis i kan inkorporere en måde at få noget pres på din penis imens i har sex, kunne det jo også være en ide. Feks at holde om den samtidig. Det er altid en god ide at eksperimentere – så kan man lære sin krop og sin partner bedre at kende på den måde.
Alternativt kunne du prøve, hverken at onanere eller have sex i et stykke tid. Så skal der måske lidt mindre til for at du kommer.
Vi kan virkelig godt forstå at du er frustreret over det, og selvom det er svært, er det tit rart hvis man kan prøve at tænke lidt mindre på det. Hvis man først får et nederlag, kan man blive meget bevidst omkring det, og bange for at det gentager sig. På den måde kan det derfor være lidt selvforstærkende. Umiddelbart troro vi ikke der er noget medicinsk galt med din penis, men hvis det er noget, der går dig virkelig meget på og du er bekymret – kan du sagtens tage til lægen med det. Det kan i hvert fald ikke skade noget:)
Vi håber svaret kunne hjælpe dig.
Du er også altid meget velkommen til at chatte eller ringe til os på 70 20 22 66
rådgivningen er åben alle hverdage mellem 15-19.
Mvh Sexlinien
Dreng/Mand på _ år