Spørgsmål:
Hej Jeg har med jævne mellemrum forsøgt at gennemføre et samleje med min kæreste Det har ikke lykkes, jeg kan ikke få en rejsning som holder. Den kommer de fleste gange kun lige kort tid, når vi har foreplay. Så forsvinder den Jeg er forholdsvis aktiv og sund og har haft det til at fu gere før. Det er også ca, 3 måneder siden jeg har. Haft en morgebrejsning I løbet af dagen kan jeg mærke at jeg får en rejsning uden det sådan rigtigt sker. Hvad fanden fejler jeg om jeg må spørge. For er virkelig tiltrukket af min kæreste. Det giver sgu ik mening længere

Svar:
Hej med dig, og mange tak for dit spørgsmål! :)
Det lyder både irriterende og frustrerende for dig, og vi kan godt forstå at du undre dig, om hvorvidt der er noget galt med dig. Det er der dog højst sandsynligt ikke, da du er ung og som du selv beskriver både aktiv og sund, og selv hvis du ikke var det, er du stadig ung, og de færreste unge har fysiske problemer  med deres rejsning. Det kunne sagtens bunde i noget præstationsangst også selvom at du umiddelbart måske ikke tænker over det. Det der nemlig sommetider kan ske, hvis man først én gang har oplevet rejsningsproblemer, er at det kan sætte sig lidt i en, som en frygt. Altså en frygt for at det sker igen. Det kan skabe en ond cirkel, hvor man har svært ved at holde den stiv, fordi man nærmest "forventer" at den hurtigt bliver slap igen. En anden mulighed, er at du kigger på hvordan du rent mentalt har det lige for tiden. Stress, mange bekymringer osv. kan have en stor påvirkning på ens krop. Er der noget du kan ændre der? Er der noget, som går dig på, som du kan gøre noget ved?
Ellers, kan det være en god idé at ændre måden din kæreste og dig har sex på - altså måske for en stund. At I aftaler ikke at have penetrationssex for en tid, men bare nusser, kæler, gnider jer op ad hinanden osv. At du bruger tid på at kæle for hende osv. At noget af presset bliver taget væk. Hvis intet hjælper, kan du tage til lægen for en sikkerheds skyld for at få udelukket fysiske grunde.
Vi håber at du kan bruge svaret, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også ringe eller chatte med en rådgiver på alle hverdage mellem kl. 15 og 19.
Vores nummer er 70 20 22 66
De bedste hilsener Sexlinien