Spørgsmål:
Jeg fik min mens på en klatrevæg, og der var en person under mig og der var rigtig meget, og jeg tror måske at der kom et lille drøp på dem. Det var bare så pinligt urghhh!! Jeg sagde det til in søster, men hun sagde bare at jeg var en klam kost, det var bare mega tavligt :(((

Svar:
Hej med dig!
Det lyder ikke særlig fedt, den måde din søster reagerede på, da du fortalte det til hende. Vi kan godt forstå, at du synes det var tarveligt reageret af hende.
Du skriver, at du fik menstruation midt på klatrevæggen. Du er ikke alene om at have prøvet at få menstruation et sted, hvor man mindst venter eller ønsker det. Og det ér bare aldrig særlig fedt at få menstruation, når man mindst venter det eller er forberedt på det. Også selvom man desværre ikke kan styre, hvornår man får sin menstruation. Så at du fik det på klatrevæggen er ikke noget, du kunne styre eller bestemme. Men vi kan godt forstå, hvis det ikke føles så fedt at få menstruation, lige der på klatrevæggen.
Du skriver ikke, hvor længe du har haft menstruation eller om det var første gang. Men der findes forskellige app's, hvor man kan skrive sine menstruationsdage ind - og dermed holde øje med sin cyklus. I de første måneder eller år efter man har fået menstruation, kan menstruationen dog godt være uregelmæssig - og så er det svært helt at vide, hvornår den kommer. Men måske du kan prøve sådan en cyklus-app for at prøve at holde lidt øje med din menstruation - og dermed måske vide, hvornår den ca. vil komme næste gang?
Du kan også læse mere om menstruation her.
Vi håber, at du har fået svar på dit spørgsmål. ellers er du altid velkommen til at skrive/ringe herind igen på tlf. 70 20 22 66. Vi har åbent alle hverdage fra kl.15-19.
Hilsen Sexlinien, xx133