Spørgsmål:
Jeg har haft samleje med brug af kondom. Kondomet er enten ikke rullet helt ned/gledet halvvejs af under samlejet. Er jeg stadig i risko for smitte af klamydia?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål!
Klamydia smitter gennem kontakt mellem slimhinder. Kondomet forhindrer altså pikhovedet i at komme i kontakt med en anden slimhinde - det kan være i skeden eller i endetarmen. Så derfor hvis kondomet stadig har siddet om pikhoved er risikoen stadig lille for at smitte. Dog virker et kondom stadig bedst, når det sidder korrekt.
Hvis du stadig er i tvivl om du er blevet smittet med klamydia, kan du få taget en klamydiatest hos din egen læge, besøge en klinik, eller bestille en hjemmetest på https://klamydiahjemmetest.dk/
Vi håber at du fik tilstrækkeligt svar på dit spørgsmål. Hvis du brug for uddybning, eller har flere spørgsmål, kan du skrive til os på chatten eller ringe på tlf: 7020 2266
Hilsen Sexlinien XX120