Spørgsmål:
Hej brevkasse. Jeg sad og så noget porno forleden indenfor aldersgruppen 18-23 vil jeg tro, og pludselig da jeg trykkede på en video blev der åbnet en ny side som så lidt sketchy ud, men dem på videoerne lignede personer i den nævnte aldersgruppe - så jeg kiggede bare videre uden rigtig at tænke over det. Så pludselig da jeg klikkede på en video åbnede der en ny side igen, og dette gentog sig en del så jeg kom ind på en del forskellige sider. På nogle af siderne var der dog nogle personer som så MEGET unge ud, hvor jeg nu efterfølgende, når jeg lige har tænkt lidt over det, faktisk er bange for om de muligvis har været under 18, de havde dog alle tøj på på billederne og jeg klikkede ikke på nogen af de videoer hvor disse meget ungt-udseende personer optrådte. Jeg kender fra hverdagen og generel livserfaring at en på 20 kan ligne en på 15 såvel som at en på 15 kan ligne en på 20, så tænkte ikke så meget videre over det i øjeblikket. Nu er jeg bare snere hen blevet rigtig bange for om jeg måske har været inde på en masse ulovlige sider uden at tænkt ordentligt over det, og jeg er i total frygt for om jeg får et brev en dag om at jeg skal i retten og senere fængsel for det. (Det ville jeg simpelthen ikke kunne håndtere... Døjer også med noget stress osv. i forvejen). Tror i det er noget jeg skal forberede mig på?

Svar:
Hej!
Tak for dit spørgsmål.
Det er ret almindeligt, at man hurtigt kan komme til at klikke sig videre uden at tænke sig så meget om. Det lyder som som om, at du er meget opmærksom på at se porno, hvor der ikke er mindreårige med, og det er rigtig godt. Du kommer formentlig heller ikke til at gøre det igen.
Hvis du ikke har kigget på videoerne, og du hurtigt har lukket dem ned, så har du gjort det helt rigtige. Som du også selv er klar over, er porno og billedmateriale med mindreårige ulovligt. Det er meget usandsynligt, at politiet skulle kunne finde ud af, at du har været inde på disse sider. Derfor tænker vi ikke, at du skal gå rundt og være nervøs for at blive kontaktet af politiet.
Vi håber, at det var svar nok på dit spørgsmål. Ellers er du altid velkommen til at skrive eller ringe til os på 70202266. Vi har åbent alle hverdage mellem 15 og 19.
Hilsen Sexlinien