Spørgsmål:
Hej jeg er en fyr på 33. Jeg har været sammen med en fyr, han kom ud på min mave kan man blive smittet med hiv af den grund. Vi hade ikke analsex og jeg suttet ikke hans pik, vi kysset kun han suttet min. Men kan man få hiv vis han bare kommer ud på min mave.

Svar:
Hej! Nej, du kan ikke få hiv på den måde. For at hiv kan smitte, skal det ind i kroppen, fx ved at du får sæden fra hans udløsning i munden eller endetarmen. De fleste hiv-positive mennesker i Danmark er desuden i behandling og smitter derfor ikke. Du kan læse mere om hiv og smitte her på vores side.
Nogle gange kan man reagere med en urealistisk frygt for følger, hvis man  har haft sex, der var grænseoverskridende på en eller anden måde for en selv. Også selvom man selv følte lyst til at have den slags sex. Tror du, det kan være derfor, du er bange for hiv nu?
Har du brug for at tale mere om din oplevelse, kan du ringe eller chatte med en af os rådgivere på alle hverdage mellem kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien, XX7.