Spørgsmål:
Jeg ved ikke om jeg er forelsket. Hej sexlinien. Det bliver en lang besked. Men der er den her pige, som jeg har kendt i godt og vel halvandet år. Da vi mødtes første gang til en fest, havde jeg været single lidt tid og hun var lidt uerfaren, men klar, så vi havde sex. Hun har antydet lidt i starten af projektet, at hun var rimelig vild med mig. Jeg synes også hun er sød men følte mig slet ikke klar til en kæreste endnu. Så skete der en masse drama med en anden pige, og vi så ikke hinanden lidt tid, men så genoptog vi kontakten og er blevet enige om, at der ikke er noget galt med noget uforpligtende. Nu er der gået halvandet år, hvor der var drama i starten, hvor jeg kom til at gøre hende ked af det pga. de følelser hun havde. Og nu har vi så et helt casual forhold til hinanden, hvor vi har uforpligtende sex i ny og næ. Jeg ved ikke om hun har lagt følelserne helt på hylden, men vi har begge sex med andre også. Og hun har ovenikøbet været sammen med to af mine bedste venner, hvilket også skabte lidt drama. Men hun er også bare en rigtig god veninde, jeg er kommet meget tæt på hende, og vi har nogle gode lange snakke sammen. Jeg er meget glad for hende. Og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Hun er skide dejlig, men jeg vil også gerne have sex med andre, men jeg vil også bare gerne være sammen med hende og lave alle de her kæreste ting når vi er sammen. Åbent forhold har været i mine tanker, men det er jeg meget skeptisk omkring Kh den fortvivlede

Svar:
Hej den fortvivlede,
Vi kan desværre ikke svare på, om du er forelsket. Men vi vil råde jer til at snakke sammen undervejs. Fungerer det stadigvæk for jer med den måde, I ses på for tiden? Det kan være at I i en periode vil prøve et åbent forhold af, og snakke sammen om hvad I må/ikke må med andre. Så kan I igen efter en periode tale om, om det stadigvæk giver mening for jer at have et forhold på den måde, eller om I skal gå tilbage til det, I havde tidligere - eller måske bevæge jer et helt andet sted hen?
Du skriver, at du er skeptisk overfor et åbent forhold, men at du samtidig gerne vil have sex med andre og være kæreste-agtige med hende. Måske du skal tænke lidt over, hvorfor du er så skeptisk overfor et åbent forhold? Hvad ville det værste, der kunne ske, være? Uanset om man lever i et åbent forhold eller ej, så er det en god idé at lave tydelige rammer for, hvordan man er kærester eller har casual sex. Mange oplever, at hvis man er tydelige omkring, hvad begge parter har brug for i forholdet, så kan det opleves trygt at være i et åbent forhold. Man kan altid ændre på rammerne, hvis de ikke fungerer.
Det bedste, du kan gøre lige nu, er at tale med hende om, hvordan I begge to har det - og måske blive klogere på, om I skal gøre noget mere eller andet, end det I gør nu.
Vi håber at svaret her kan hjælpe dig. Ellers må du skrive ind igen. Du kan også chatte med os eller ringe på 70 20 22 66 alle hverdage mellem kl .15-19. XX105