Spørgsmål:
Jeg har tideligere skrevet om mig og min venindes forhold Spørgsmål-ID 117788 Jeg er så forvirret og knust og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Mig og hende har planer om ag flytte sammen efter vores uddannelse og det er virkelig skræmmende, for den egentlige grund til at jeg har sagt ja er selvfølgelig at jeg gerne vil da hun er min bedste ven, men da hun har fortalt mig at hun ikke er til lang distance forhold, så er jeg bange for at ideen om at hun vil bo sammen, for at have et forhold med mig tager over. Jeg er så forbandet ked af det og jeg er bange for at jeg ikke kan holde det hemmeligt til vi en dag flytter fra hinanden igen. Jeg har så meget lyst til bare at sige det til hende og få det overstået, men der er bare så meget på spil, da jeg altid har haft svært ved at skabe tætte relationer til folk og hun er den første jeg længe har stolt så meget på som jeg gør, så hvis det kikser efter jeg har tilstået, så er jeg bange for at bryde for meget sammen, plssss hjælp.

Svar:
Hej igen
Det lyder godt nok som en kompliceret situation - vi kan godt forstå at det tager meget hårdt på dig.
Både i dit forgående og i det her brevkassespørgsmål skriver du, at du er bange for at det 'kikser'.
Det lyder som om, at du er bange for at miste jeres relation, hvis du fortæller hende om, hvordan du virkelig har det.
Vi får lyst til at prøve at vende den om: lige nu lyder det som om, at relationen faktisk lider rigtig hårdt under at du ikke fortæller hende om dine følelser for hende.
Vi forestiller os at det vil blive rigtig svært at bo sammen og være venner på en naturlig og rar måde, hvis du går og er hemmeligt forelsket i hende.
Det kan i sidste ende være det, som gør at du bliver allermest såret.
Du skriver, at hun er den person du stoler mest på, og at I kan snakke om alting sammen.
Dét kan måske give håb om, at I kan bevare jeres rigtig gode venskab - selv hvis hun ikke gengælder de romantiske følelser, som du har for hende.
Selvom det kan være virkelig svært, så er det altså ikke umuligt at snakke den slags ting igennem på en måde, så man godt kan blive ved med at være venner.
Også selvom det måske gør ondt og er svært i en periode.
Ud over det er der jo også stadig den mulighed, at hun faktisk har det ligesom dig, men også er bange for at sige det højt.
Nogle gange er man nødt til at tage chancen og gøre sig sårbar for at sandheden kan komme frem.
Det ville være vildt ærgerligt, hvis i begge gik og var forelskede i hinanden, men ingen af jer turde sige det.
I sidste ende kan vi ikke bestemme, hvad du skal gøre. Det kan du kun selv.
Men ud fra det, som du har beskrevet for os, virker det til, at din hemmelige forelskelse allerede er i gang med at skade din og din venindes forhold rigtig meget.
Derfor er der måske mindre på spil ved at sige det til hende end du går og tror.
Vi håber virkelig, at de ting, vi har skrevet kan være en hjælp for dig, og at du kommer videre her fra på den bedste måde. Hvis du har brug for yderligere rådgivning, er du meget velkommen til at skrive til os på chat eller ringe til os på 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15.00 og 19.00
De bedste hilsner
Sexlinien