Spørgsmål:
Hej. Jeg har ikke haft min menstruation siden jeg blev gravid. Min dreng er nu 15 mdr. Er det helt umuligt og blive gravid nu hvor jeg ikke har haft min menstruation så længe, men har haft sex uden prævention i en ægløsningsfase? Føler mig ret sikker i at have haft ægløsning, da det tydeligt mærkes på mig når jeg har det. Håber mit spørgsmål giver mening. På forhånd tak ??

Svar:
Hej med dig
Når du lige har født, kan der gå op til 1,5 år før du får menstruation igen. I mellemtiden kan du godt blive gravid, hvis du dyrker ubeskyttet sex. Som du selv nævner, kan du have ægløsning, uden at du får menstruation. Du skal derfor bruge beskyttelse, hvis du ønsker at undgå at blive gravid.
Vi håber, at du har fået svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at ringe herind på hverdage mellem kl. 15-19 på tlf: 70 20 22 66.
Hilsen Sexlinien