Spørgsmål:
Hej Jeg fik for 4 måneder sat en hormonspiral op og nogle uger senere begyndte jeg at døje med bumser flere steder op kroppen, men ikke så meget i ansigtet. Derudover oplevede jeg også en masse nældefeber. Jeg har nu fået taget min spiral ud og kommet tilbage på p-piller, da det ikke var et problem på dem, men ville høre hvor lang tid det tager for bivirkningerne fra spiralen at forsvinde og om det er normalt at få disse bivirkninger fra hormonspiralen?

Svar:
Hej med dig
Det er forskelligt fra person til person, hvornår bivirkninger fra hormonel prævention aftager. Men oftest går der ca. 1-3 måneder før bivirkningerne forsvinder.
Ift. om det er normalt at få disse bivirkninger kan vi sige, at bumser er en almindelig bivirkning ved hormonspiral, og nældefeber er en af de mere sjældne bivirkninger. Hvis du ikke kan se en forbedring efter du har skiftet din præventionsform, vil det være en god ide at kontakte din læge.
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at skrive/ringe til os igen. Vi har åbent alle hverdage fra kl.15-19 på chat, brevkasse og telefon 70 20 22 66.
Hilsen Sexlinien