Spørgsmål:
Hej sexlinien. Jeg har mødt denne her pige, som jeg er begyndt at se og skrive med i et stykke tid. Men efter vi har været sammen for nogle dage siden, er hun begyndt og ændre sig. Fra hun tidligere sendte hjerter med hendes beskeder, er hun lige pludselig stoppet med at sende hjerter. Når jeg spørger hende hvad der er galt, svare hun at hun ikke er klar til en kæreste, på grund af hendes problemer med sig selv(som hun har fortalt mig lidt om da vi var sammen) Det er generelt blevet mere mærkeligt at skrive med hende her for tiden. Jeg vil bare gerne have den tid vi havde i starten tilbage med hjerter i hver besked og masser flirt imellem os. Hvad kan jeg gøre for at det måske kan komme tilbage?

Svar:
Hej, og tak for dit spørgsmål!
Det lyder som om, at du er glad for denne pige, og gør dig mange tanker om, hvordan det kan blive bedst - desværre kan man ikke altid selv styre det udfald.
Det kan være rigtig svært at falde for nogen, hvor man hurtigt mærker, at interessen fra den anden part måske er dalende eller ikke gengældt i lige så høj grad. Som du selv skriver, har hun allerede fortalt dig om sit personlige følelsesliv og problemer - det er en kæmpestor tillidserklæring fra hendes side af! Måske du kunne se det på den måde - og måske også anerkende, at hun har nogle ting, hun døjer med, men måske prøver sit bedste for at vedligeholde en god relation til dig? Du kan jo eventuelt spørge ind til de ting, hun allerede har fortalt dig om - når I er sammen fysisk, og kan kigge hinanden i øjnene - for det kan typisk være utrolig svært at tage sådanne samtaler over besked - det bliver bare kejtet og svært, og man kan ikke læse hinandens signaler.
For nogle mennesker handler det om, at det hurtigt kan blive for overvældende - måske bunder det faktisk i, at hun, som hun siger, ikke er klar til en kæreste - og derfor trækker sig lidt? Selvom det er en hård kendsgerning at acceptere, skåner det måske dig selv mere i den sidste ende, at begynde at ses og tænke ud fra det udgangspunkt - så du ikke bliver skuffet, såret og ked af det?
Vi kan tit ønske os tilbage til hvordan ting var førhen - det kan gælde generelt, i parforhold, venskaber, familiære sammenhænge - men uanset, hvor hårdt det er, kan vi være nødt til at se fremad. Tal med hende, hør hvordan hun har det - og hvordan hun ønsker jeres relation kan være nu? Så kan I sammen arbejde ud fra dét udgangspunkt.
Vi håber, du kunne bruge svaret. Hvis du kunne tænke dig en uddybende snak eller vende nogle af dine tanker, er du altid velkommen til at kontakte os igen på chat eller ved at ringe. Vores telefonnummer er 70 20 22 66 og vi har åbent alle hverdage mellem 15 og 19.
Med venlig hilsen
Sexlinien, xx139