Spørgsmål:
Mit spørgsmål er hvorfor jeg bliver ved med at små bløde efter jeg er startet med p pillen igen efter min pause og hvor længe det er meningen at jeg skal bløder efter

Svar:
Hej, og tak for dit spørgsmål!
Der kan være flere grunde til at man småbløder eller har uregelmæssige blødninger/pletblødninger, og vi kan desværre ikke give et klart svar på hvad det skyldes.
Vi tænker på, hvornår du mon er startet på dine p-piller? Og om du har har misset nogle på et tidspunkt?
Pletblødninger kan være en bivirkning ved at bruge p-piller. Det kan også nogle gange komme, hvis man ikke har fået taget pillerne, som det er meningen. Men det skal jo gerne gå over igen.
Pletblødninger er helt generelt noget der godt kan komme, især når man er ung, og kan for eksempel skyldes ufarlige hormonforandringer.
Men hvis du bløder på en måde du ikke er vant til, og du ikke lige er startet på dine p-piller, så er det altid en god idé at ringe og snakke med din læge eller gynækolog. De kender din situaiton, og ved hvilken slags p-piller du tager, og kan vurdere, om der er noget der lige skal tjekkes.
Vi håber meget, at det var svar på dit spørgsmål! Ellers er du også altid meget velkommen til at kontakte os igen på chat ellet telefon: 70 20 22 66 alle hverdage mellem klokken 15:00 og 19:00.
Hilsen Sexlinien