Spørgsmål:
Hej jeg er en dreng på 15 år. Jeg har en bror på 13. Nogle gange kan vi når vi er alene hjemme side ved siden af hinanden og spille pik og se hvordan vi kommer. Er det ok at vi som brødre gør sådan noget sammen en gang imellem? Håber I kan hjælpe med svar.

Svar:
Hej,
Tak for dit spørgsmål, det kan vi godt forstå du undrer dig over. Og til at starte med, vil vi fortælle at det er både fuldkommen normalt og sundt at ville udforske ens egen krop, og samtidig være nysgerrig på hvordan andre på ens alder gør tingene på den samme eller anden måde end en selv.
Nu ved vi ikke hvor tæt du er med din bror og hvilken slags forhold I har til hinanden. Men hvis I godt kan lide at onanere ved siden af hinanden, tyder det i hvert fald på at I føler jer komfortable omkring at være nøgne med hinanden og også udvise jeres seksuelle lyst. Og dette behøver der ikke nødvendigvis være noget forkert i, i sig selv. Men hvis grunden til at du for eksempel føler det er ekstra spændende fordi du måske kan mærke at din bror tænder dig, er det ikke en særlig god ide da man ikke bør have et sådant forhold til sine familiemedlemmer. Handler det i stedet om spændingen ved at gøre det sammen med en anden person, behøver det ikke være en negativ ting. Men så kunne det i stedet være en ide at prøve med en af sine venner eller undersøge nogle videoer på nettet af mænd der onanerer sammen, for også at blive klogere på hvad det helt specifikt er der tænder dig ved det.
Vi håber du fik svar på dit spørgsmål og måske blev lidt inspireret til hvordan du måske kunne prøve at gøre tingene anderledes. Og hvis ikke, er du mere end velkommen til enten at skrive ind til os igen eller kontakte os på 70202266 imellem mandag-fredag kl. 15:00-19:00.
Venlig hilsen,
Sexlinien, XX15