Spørgsmål:
Hej. Jeg er en dreng på 15 år, jeg kan godt lide at gå med ble og tænder også på det. Har spurgt mine forældre men de var misforstående og sagde nej. Hvad skal jeg gøre? leder efter nogen som forstår samme verden som mig, håber i kan hjælpe. :D

Svar:
Hej med dig!
Fedt at du skriver ind.
Det er helt normalt at tænde på alle mulige forskellige ting, og der er mange mennesker der lige som dig tænder på at have ble på.
Det du beskriver kaldes ”Ble-fetichisme” – og betyder egentlig bare at man tænder på noget med bleer. Nogen synes det er lækkert bare at have bleen på, tisse eller lave stort i den, og andre tænder på at skifte andres bleer. Det er altså helt normalt at have det som du har det.
Vi er kede af at høre, at dine forældre ikke var forstående over for det du har fortalt dem. Men det er mega sejt, at du bare har gjort det. Det er super godt, at du ikke er bange for at snakke om hvordan du har det, for det er helt okay at have det som dig – og det er vildt vigtigt at snakke om hvordan man har det.
Mange mennesker opdager at de tænder på et eller andet i en forholdsvis ung alder – og ofte inden de har prøvet at have nogen form for sex med andre. Det kan være rigtig rart, at bruge de ting man tænder på til at lære sig selv og sin krop bedre at kende, inden man nødvendigvis kaster sig ud i at involvere sig selv med andre.
Det kan være svært at være ung og opdage at man tænder på noget, som dem man kender måske ikke tænder på. Det er et tidspunkt i livet hvor alle opdager og udforsker deres egen seksualitet, og det kan være virkelig svært hvis man ikke har nogen at spejle sig i. Men det er helt normalt at have det som dig, og du skal bare blive ved med at snakke med folk om det.
Du skal bare blive ved med at udforske dig selv, og hvad du tænder på – det er helt normalt. Det er virkelig rart at kende sig selv og vide hvad man synes er dejligt, når man begynder at have sex med andre mennesker.  Vi kan virkelig godt forstå, at det er svært og at du savner nogen, der ser verden på samme måde som dig, men det skal nok komme – og vi lover dig, at der er massere mennesker der ude der har det præcis ligesom dig. Når du er klar til det, er der steder hvor man kan snakke med andre der tænder på de samme ting som dig, og så kan man tage det næste skridt ud i at udforske sin seksualitet.
Tusinde tak for dit spørgsmål – vi håber det hjalp.
Mvh Sexlinien