Spørgsmål:
Hej,
Jeg har lige fået et kateter og jeg vil gerne onanere.  Må jeg gerne det, er lidt flov over at spørge hende der har givet mig det

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål,
Du må gerne onanere, selvom du har et urinsvejskateter. Du skal dog være opmærksom på, at når man har et kateter, er man i øget risiko for urinsvejsinfektion. Derfor skal du sikre dig, at dine hænder er helt rene inden. Husk at spritte af eller vaske dine hænder grundigt både før og efter du onanerer. Vi anbefaler, at du går langsomt frem og stopper, hvis noget gør ondt.
Vi håber, du fik svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at kontakte Sexlinien igen på chat eller telefon 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
De bedste hilsner,
Sexlinien