Spørgsmål:
I sidste weekend skulle jeg sove hos en veninde og jeg har faktisk tænkt på det siden. Det var ret varmt i værelset og hun forslog vi sov med bar overkrop. Jeg tænkte ikke nærmer over det så det gjorde vi bare. Men jeg blev sygt påvirket af det. Det var en smal seng og vi lå og snakkede med hinanden og vores bryster gned jo så mod hinanden og jeg fik stive niples og det gjorde hun også. Vi snakkede ikke om det men jeg kunne ikke sove og jeg kunne mærke det kunne hun heller ikke. Jeg har aldrig følt mig tiltrukket af en pige før men nu fik jeg lyst til at røre ved hendes bryster og måske sutte på dem. Men jeg gjorde det jo selvfølgelig ikke. Det var virklig en mærklig oplevelse og jeg tænker på det hele tiden. Selv om det jo enlig var ingenting. Skal jeg bare forsøge og glemme det?

Svar:
Hej med dig og tusinde tak for dit spørgsmål!
Det er helt normalt, at man især i din alder begynder at tænke over sin egen seksualitet, og mærke forskellige følelser i forbindelse med kærlighed og sex. Lyst, nysgerrighed, frygt, spændthed, osv.
Det er også helt normalt at få stive nipples, når man ligger tæt på en anden persons bryster. Måske synes man det er dejligt, men det kan også bare ske, uden at man tænker over det. Mange drenge kan f.eks. også få stiv tissemand, selvom de måske ikke tænker på sex. Det er alt sammen helt normalt! Kroppen kan altså godt reagerer, uden at hovedet altid er med.
Men her i din besked, der beskriver du at du får lyst til at røre og sutte på hendes bryster. Det kunne godt lyde som om, at du i den her situation er blevet lidt tændt/liderlig. Du kan måske se tiden lidt an? Hvis din veninde og dig skal sove sammen igen, kan du se hvad der kommer til at ske. Du kan måske prøve at spørge hende, om hun også havde svært ved at sove? Om hun også havde synes det var hyggeligt at sove sammen? Du er nok nødt til at give det lidt tid, for at se om det bare var en rar kropslig oplevelse, eller om du måske synes din veninde er sød, og kunne få følelser for hende, eller om det bare var den ene oplevelse, som du efter noget tid vil glemme igen.
Én ting er i hvert fald sikkert: Det du har oplevet er helt normalt!
Vi håber at du fik svar på dit spørgsmål. Du er altid meget velkommen til at skrive igen! Du kan også ringe eller chatte med os på alle hverdage ml. 15 og 19, på telefonnummer: 70 20 22 66.
De bedste hilsner Sexlinien