Spørgsmål:
Hej mand her gift og ved ikke om det er normalt efter 40 år plus at jeg har mest lyst til min kone når hun har været sammen med en anden, det at mærke hende når hun er brugt giver mig virkelig lyst det at kunne mærke en anden mands sæd både i hendes trusser og når jeg glider op i hende, er jeg meget unormal eller skal man have hjælpe til det vi har levet sådan de sidste 15 år hvor hun vel har haft ca. 20 forskellige der har tømt sig i hende. hun siger hun gør det for min skyld men har hørt fra en af dem hun har været sammen med at det lyder som hun godt kan lid det, hvis vi skal snakke om det lukker hun ned

Svar:
Hej og tak for din henvendelse,
Ud fra det, som du beskriver, kunne det godt lyde som om, du har en fetich for tanken om, at din kone er sammen med andre mænd - det som nogen kalder en hanrej-fetich på dansk og wife-sharing eller cuckolding på engelsk. Der er intet galt eller unormalt i at have en fetich - det betyder egentlig bare, at man tænder mere på besteme ting eller situationer end andre. Nogle mennesker har en fetich for uniformer, andre for sex i naturen - og nogle tænder, som du, på at ens partner er sammen med andre. Ofte betyder fetich også, at man udelukkende kan tænde seksuelt på det, som en fetich drejer sig om og derfor ikke kan få seksuel tilfredstillelse på andre måder. Hvis du oplever, at du også kan tænde seksuelt på andre ting - eksempelvis sex med din kone, hvor andre mænd ikke spiller nogen rolle - vil man nok ikke sige, at du har en fetich. Så er der mere tale om at du har et bestemt kink eller bare at du tænder mere på tanken om din kone med andre mænd end på andre ting.
Uanset hvad er der ikke i sig selv noget som helst galt hverken med særlige kinks eller fetich. Man er ikke unormal eller forkert fordi man har de lyster, man har. Egentlig kan man sige at al sex mellem voksne - om det er baseret på kinks eller fetich eller ej - er godt og fint, så længe ingen personer lider fysisk eller psykisk skade, og at alle personer, som er en del af samlejet, har lyst, føler sig trygge og har givet samtykke til at have sex. Samtykke handler om, at man under hele samlejet udtrykker, at man er OK med at have sex, og at man ikke føler sig presset til det eller gør det for nogen andres skyld end sin egen.
Du er altså ikke unormal, og det lyder ikke som om, at du har brug for hjælp. Det er helt i orden at udleve sine seksuelle lyster, når bare de personer man gør det med også har lyst. Men når din kone fortæller dig, at det faktisk er for din skyld, at hun har sex med andre mænd, kunne det godt lyde lidt som om, at hun måske ikke har lyst på samme måde, som du har. Det er vigtigt, at din lyst til at hun skal være sammen med andre ikke kommer til at betyde, at din kone overskrider sine egne seksuelle grænser for din skyld. Du skriver, at nogle af de andre personer, som hun har haft sex med siger, at det virker til, hun godt kan lide det. Men det er desværre ikke tilstrækkeligt til, at man kan sige, at hun samtykker til at have den sex.
Vi tænker, at det ville være en rigtig god idé, hvis du forsøger yderligere at tale med din kone om tingene. Du skriver, at hun lukker ned, når I skal tale om emnet. Kunne det måske hjælpe at tænke over nye måder at starte samtalen på? Vi ved selvfølgelig ikke, hvordan du indtil nu har prøvet at starte snakken, men vi kunne forestille os, at din kone vil blive glad for at mærke, at du er oprigtigt interesseret i, at hun ikke skal have sine grænser overskredet og at du virkelig bekymrer dig for, om hun nu også er okay med den måde I gør tingene på nu. Det kunne være en mulighed for dig at forsøge at fortælle hende nogle af de ting til at starte med og se, om hun så måske er mere åben for at have en samtale med dig om det. Hvis det skulle være sådan, at din kone faktisk ikke trives med den måde, I har gjort tingene på de sidste 20 år, kan man også godt forestille sig, hvis det er svært og sårbart for hende pludselig at begynde at åbne op. Derfor vil det også være godt, hvis du giver hende tid og rum til at mærke, hvor meget eller hvor hurtigt, hun har lyst til at dele.
Det har været et lidt langt svar, så her til sidst vil vi gerne lige opsummere de ting, vi har været inde på.
Der er intet galt med at have fetich eller kinks - heller ikke wife-sharing, som du beskriver. Det er helt fint at udleve sådanne seksuelle lyster, hvis bare alle involverede har lyst til det. Nogle af de ting, du skrev, fik os til at tænke på, at din kone måske ikke helt har lyst til at være involveret på den måde, hun er det lige nu. Derfor tænker vi at det er vigtigt, at I får talt tingene grundigt igennem. Måske skal samtalen ende med, at I afbryder ordningen med, at hun har sex med andre mænd - eller måske skal den fortsætte, hvis hun giver udtryk for, at hun virkelig har lyst for sin egen skyld. Det kan også være, at din kone ville have gavn af at ringe eller skrive ind til os her på sexlinien for at få en samtale om, hvordan hun oplever situationen.
Vi håber, at det her har været svar på din henvendelse. Hvis du har yderligere spørgsmål, er du (eller din kone) velkommen til at skrive til os på chat eller ringe på 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Med venlig hilsen,
Sexlinien, xx140