Spørgsmål:
Hej brevkassen. Jeg er blevet smittet med herpes på kønsdelene. Jeg blev smittet søndag i sidste uge og startede behandling torsdag. Hvor længe går der før sårene heler og ikke længere svider?

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål,
Som regel, varer det første herpesudbrud omkring 2 ugers tid. Altså kan der godt gå lidt tid endnu, før at udbruddet forsvinder. Behandlingen kan afkorte forløbet, men vi kan ikke sige præcis hvornår dit udbrud er helt væk.  Den gode nyhed er, at skulle du få flere herpesudbrud i løbet af dit liv, vil de som oftest være mildere og varer væsentlig kortere tid end det første.
Vi håber at du fik svar på spørgsmålet. Du er altid meget velkommen til at kontakte os igen, enten her på brevkassen eller gennem vores telefon og chatrådgivning. Vores rådgivning har åbent på alle hverdage fra 15-19.
Bedste hilsner Sexlinien