Spørgsmål:
Hej, jeg har en lille rød streg på min pik som sviger meget Havde for første gang sex for 2-3 uger siden og er bange for om det er noget alvorligt Det ligner at der er 2 prikker på stregen som er meget rød

Svar:
Hej, tak for dit spørgsmål
Det er svært at sige præcis hvad for nogle knopper/streger det drejer sig om over brevkasse. Det er højst sandsynligt helt ufarligt. Hvor længe har de røde streger været der? Du skriver, at du havde sex for første gang for et par uger siden. Det kan muligvis godt have noget med det at gøre, fx kan det i teorien godt være en sexsygdom. Du kan læse mere om sexsygdomme her. Det kan også være det er helt tilfældigt. Så kan det for eksempel være irritation (fx fra vask eller onani), svamp eller lignende. Det er rigtig svært for os at diagnosticerer over brevkasse. Hvis det fortsætter, vil vi anbefale at kontakte din læge. Han/hun har set lignende rigtig mange gange før, og de informerer generelt ikke dine forældre, hvis du ikke ønsker det. Husk at vaske dig grundigt med vand (ikke sæbe), når du går i bad.
Vi håber, du kunne bruge svaret, selvom vi ikke har en klar diagnose til dig. Ellers er du altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon på 70 20 22 66 mellem 15 og 19.
Mvh Sexlinien, Xx130