Spørgsmål:
Hej jeg er lige fyldt 18 For et år tilbage begyndte jeg at opleve ændringer i min skede og i min mund. I min skede begyndte det at svie og klø lidt, jeg opleve at jeg fik bogen buler sån lidt stikkende buler/knopper, i selve skede indgangen, jeg ved ikke om det skal være sådan, om jeg over tænker det? Det som om når jeg stikker min finger ind kan jeg mærke det buler lidt ud der, nogle af dem har jeg ikke lige så meget føleslse i som i nogen af de andre. Så har jeg ogs nogle flade små buler inde i hvis man tar fingeren frem og tilbage, tror vidst kun der er en enkel af dem. I min mund havde jeg to flade buler i indersiden af mundvigen, de er begyndt at gå ligeså stille væk, men der er stadigvæk en smule. Og i kindhulerne får jeg hist og her sort måske lidt rødelige prikker det går væk af sig selv efter lidt tid, men det kommer tilbage ind imellem. Så har jeg langt nede på min tunge små glade buler også, hvis man tager fingeren på er de til den hårde sidde. Men jeg kiggede i min venindens mund, og det lignede ogs hun havde? Er det normalt? Er sikker på at alt det jeg har beskrevet er kønsvorter, men er det mig der overreagere? Jeg har været til lægen flere gangen, de siger der ikke er noget, men jeg tror simpelthen ikke på det. Kan de tage fejl? Så var jeg på en kønsygdom klinik, første gang jeg var der sagde han det var kønsvorter, men dengang var jeg ikke 18 så jeg skulle sendes videre til gynækolog da han ikke kunne behandle mig. Til gynækologen sagde de der ikke var noget som helst. Blev også vidre sendt til en hals klinik, han sagde alt så normalt ud, undtagen en flad ting under min tunge, den tog han prøve fra, og han ringede og sagde det var et eller andet kaldt papilom, men da jeg igen var under 18 kunne han ikke gøre noget uden mine forældre? Fik forståelsen af en papilom i munden er smitsom, men da jeg tager tilbage til kønssygdom klinikken sagde lægen det ikke kunne smitte? Er så forvirret, min hjerne tænker på alt det her hele tiden? Det med jeg “ved” der er noget, men jeg ved ikke om jeg smitter? Alle læger siger der ikke er noget, undtagen en? Og nu kan jeg ikke blive behandlet og jeg går bare i en tvivl om alt. Kan det være jeg bare har fået ændringer af hudflapper, som ikke smitter og hvad burde jeg gøre? Føler mig opgivende, jeg har ikke lyst til at kysse med nogen, eller dyrke samleje. Hvis jeg har været vild med en har jeg droppet ham eller han har droppet mig da jeg ikke engang vil kysse. Føler mig faktisk utrolig ulækker og beskidt. Igen er jeg nu vild med en, han har også interesse i mig, men jeg afviser ham hele tiden. Vil ikke ende ud i at smitte nogen:(

Svar:
Hej og mange tak for dit spørgsmål!
At gå med de følelser du har, kan på ingen måde være nemt. Lad os lige aller først slå fast at du på INGEN måde er hverken ulækker, eller beskidt. Du er en helt normal 18 årig pige/ung kvinde.
Én ting er sikkert. Din frygt har fyldt alt for meget, og alt for længe. Du beskriver at du har været hos adskillige læger/speciallæger, som har konkluderet at du ikke har kønsvorter, og er sund og rask. Du er nødt til at stole på hvad lægerne fortæller dig, når de konkluderer at du ikke fejler noget smitsomt. Hos Sexlinien er vi ikke læger, og kan ikke diagnosticere dig. Men det er stadig vigtigt for os at understrege, at ud fra din besked, og dine beskrivelser af lægebesøgene, er vi IKKE bekymret for dit helbred.
Det er ret almindeligt at det både kan føles nubret og rillet inde i skeden, det er ret sjældent at det er helt glat. Så der er en mulighed for at det bare, er din hel normale tekstur inde i skeden, som du har kunne mærke.
Vi håber at du kan finde lidt ro, og vide, at hvis du endelig skulle fejle noget, så ville lægerne også sætte dig i behandling.
Hvis du har yderligere spørgsmål, eller mangler en uddybende forklaring er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også kontakte os på vores telefon: 70 20 22 66. Eller vores chatrådgivning. Vi har åbent på alle hverdage ml. kl 15 og 19
Bedste hilsner Sexlinien