Spørgsmål:
Hej Sexlinien. Jeg er begyndt at se en pige jeg har mødt på nettet og det går godt. Vi skriver hver dag og vi opfører os som kærester når vi er sammen. Jeg begynder bare at blive i tvivl om jeg er klar til et forhold. Min seneste ekskæreste spøger stadigvæk i min bevidsthed. Det har gjort mig i tvivl om jeg er klar til at se en ny. Jeg kan godt lide hende jeg ser nu og vil derfor gerne være sikker på om det er det rigtige. Hvad er jeres bedste råd til det?

Svar:
Hej med dig!
Det lyder rigtig spændende og dejligt. Det er helt almindeligt at gøre sig tanker om, hvorvidt man er klar til et forhold – man kan endda komme i tvivl, også mens man er kærester. Det er der slet ikke noget forkert eller underligt ved. Tværtimod lyder det som om, at du gør dig nogle gode refleksioner. Vi kan ikke fortælle dig, om I skal være kærester eller ej. Det er noget I skal beslutte i fællesskab. Men man kan sige, at det er ret normalt, at ens ekskæreste rumsterer i baghovedet – særligt i starten af nye forhold. Det er ikke noget, som man nødvendigvis behøver at spekulere meget i. Du skriver, at I allerede opfører jer meget som kærester. Derfor bliver vi bliver nysgerrige på, om der er noget særligt, du føler, at du ikke er klar til? Har I snakket lidt om, hvilke forventninger I har til hinanden? Der kan være ret stor forskel på, hvordan man er kærester. Derfor har I også mulighed for, at lave lige netop de aftaler, som giver mening for jer. Det er svært, at være helt sikker på noget. Men der lader til, at du rigtig godt kan lide hende, og så er det da ærgeligt at ødelægge det, fordi man er nervøs eller usikker på hvad fremtiden bringer. Måske kunne det være en god ide, at snakke med hende om, hvad hun tænker om det at have en kæreste, og hvad der betyder noget for hende i et forhold? Det kan også være relevant, at høre lidt om hendes fremtidsplaner og drømme. Det kan måske give dig en smule afklaring på, om du kan se dig selv i det.
Vi håber, at i finder frem til noget godt. Du er altid velkommen til at skrive herind på chatten eller ringe til os på telefon 70202266. Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Venlig hilsen
Sexlinien, XX131