Spørgsmål:
Hej Jeg er 15 og ornanere ofte. Hver gang jeg ornanere udløser jeg inden for 2 minutter. Jeg har læst at dette kunne være præmature ejaculation. Jeg er bange for at når jeg har sex første gang bliver det pinligt fordi jeg kommer til at komme for hurtigt. Jeg er også bange for at jeg ikke vil kunne komme til st tilfredsstille min partner og give hende orgasme. Er der noget jeg kan gøre for at fikse min præmatur ejaculation

Svar:
Hej med dig,
Tak for dit spørgsmål.
Først og fremmest er det vigtigt for os at nævne, at det er meget almindeligt at man kommer lidt hurtigere i begyndelsen, når man lige begynder at have sex. Man kan sagtens øve sig i at holde sin udløsning tilbage, men der er bestemt ingen skam i at komme hurtigt når man har sex første gang, og vi syns i hvert fald ikke at du skal blive nervøs for om det bliver pinligt.
Man skal også huske at sex er rigtig mange forskellige ting, og at du kan stimulere din partner på alle mulige andre måder end at have penetrationssex. Det betyder også, at du sagtens kan give hende en orgasme uden at du behøver at kunne holde i mega lang tid. Så kan man for eksempel bruge lidt mere tid på at kysse, forspil, oralsex og/eller håndsex, inden man har penetrationssex.
Når det er sagt, så er der også forskellige ting man kan gøre for at holde længere. På vores hjemmeside er der en super god beskrivelse af nogle forskellige teknikker som du kan prøve af. Den finder du ved at følge linket her.
Vi håber meget at det var svar på dit spørgsmål.
Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os igen, enten her i brevkassen, eller via vores chat eller telefon på 70 20 22 66 inden for åbningstiderne: mandag-fredag kl. 15-19.
Mange hilsner
Sexlinien