Spørgsmål:
Jeg har de seneste par måneder haft brunlig udflåd. Det lugter ikke mere end normalt og der sætter sig heller ikke mere i trusseindlægget end normalvis. Dog er der meget mere at se, når jeg tørrer mig efter toiletbesøg. Der er hverken mere eller mindre op til og efter min menstruation. Sidst jeg havde menstruation var i uge 30 (Ved normalt og normalvis mener jeg med henblik på, hvad jeg personligt selv oftest oplever)

Svar:
Hej med dig!
- Og mange tak for dit spørgsmål.
Umiddelbart lyder det ikke som noget særligt. Menstruationer kan være uregelmæssige i perioder, på måder hvor man tænker "hmm... sådan plejer det ikke at se ud." Det er meget almindeligt, og ufarligt. Kroppen forandrer sig gennem hele livet, så menstruationen kan også godt ændre mønster.
Men du har jo mulighed for at tage forbi egen læge eller en gynækologisk klinik og høre, hvad de tænker. Det er helt almindeligt at spørge sin læge ad, hvis kroppen viser nogle nye tegn man ikke er vant til. Det kunne også være en fin idé at tage en klamydiatest.
Du kan se mere om menstruatiion på sexlinien.dk ved at klikke hér.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX109
Pige/Kvinde på _ år