Spørgsmål:
Ved ikke om det her er et dumt spørsmål, men jeg er en 17 årig pige og jeg har det som jeg vil definere som hængepatter. Og det er sådan ægte hængepatter der ligner at de sidder fast på en 40 årig kvinde der har født 3 børn. De passer ikke til resten af min krop. Jeg har ikke store bryster overhovedet, så har ingen logisk forklaring til hvorfor de ser ud som de gør. Har set mange af mine veninders bryster når vi klæder om og sådan, men har aldrig set nogen med bryster magen til mine. Både min søster og mor har bryster der hænger mindre end mine! Er det normalt at have hængepatter så tidligt?! Føler mig mega mega unormal. Vil gerne have dem opereret men kan man det så tidligt?

Svar:
Hej med dig!
- Og mange tak for dit spørgsmål.
Det er helt normalt at der altid er noget ved ens krop, som man føler sig mega udenfor med. Om det er bumser i hele hovedet, flad røv, kæmpe røv, mega bryster, ingen bryster, tyndt hår, hår over alt osv. osv.
Det er dine bryster, og det vigtigste er at det går ud over dit mentale liv, hvis dine tanker siger at de ser forkerte ud. Dine bryster er unikke, andres bryster er unikke, og nogle bryster minder mere om hinanden end andre. Pointen er ikke at det er skidt hvis man skiller sig ud. Det er skidt, hvis man føler sig forkert. For i virkeligheden, så er din krop det som dine tanker gør den til. Hvis du tænker "Jeg er lækker" så er du det også, hvis du tænker "ej... det ser ikke rigtigt ud" så er det sådan det kommer til at føles.
Om du vælger at forme dine bryster med kirugi på et tidspunkt er totalt op til dig. Men, følelsen af at se rigtig ud, at føle sig lækker/dejlig/nice hvad end du kalder det.. det er den som vi alle gerne vil have.
Og det dummeste ved det hele er faktisk at vi kan hjælpe os selv til at tænke det: "Jeg er nice, jeg ser rigtig ud." Det præcis på samme måde vi kan komme til at tænke dårligere om os selv... Man begynder mere og mere at tænke: "ej.. det er ser forkert ud", og jo oftere man tænker det, jo mere virkeligt føles det.
Når vi ved det, så kan vi selv vende det om: "ej jeg ser fork... hov, vent lige. NEJ. Jeg ser helt rigtig ud. Jeg er nice. Andre ser også nice ud. Vi ser forskellige ud, og det gør verden til et mere spændende sted."
Den glæde og tryghed man får ved at føle sig rigtig, er langt mere værdifuld. Uanset hvad du vælger at gøre fremover, så er det følelsen af at føle dig rigtig, der virkelig kan gøre en KÆMPE forskel.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX109
Pige/Kvinde på _ år