Spørgsmål:
Hej Jeg har lagt mærke til at min sprække i mit penishoved, har noget hud der er lidt løsere end resten. Det er lidt ligesom det er “død” eller et meget tyndt lag. Samtidig er det mørkere end resten af hovedet. Jeg har mørk hud, men ved ikke om det er pigmenteringen eller ej. Jeg er nysgerrig, og mærker ingen svie eller kløe osv

Svar:
Hej, tak for din henvendelse.
Spændende, at du har undersøgt din krop, og er nysgerrig på den! Det er en god idé at holde øje med kroppen og være opmærksom på ændringer. Det, du beskriver, lyder helt normalt. Vi kan ikke se dit penishoved, men det lyder som om, at den sprække i penishovedet, du har fået øje på, kunne være åbningen på dit urinrør. Tis og sæd kommer igennem urinrøret og ud igennem sprækken. Det kan du måske også se næste gang, du skal tisse.
Det kan også være, at den sprække eller hud, du kan se, kan være din forhud. Alle er født med forhud, der kan se forskellig ud, men nogle får den opereret væk som barn eller senere i livet. På vores emnesider kan du læse mere om forhuden og pikhovedet.
Det er godt, at du er opmærksom på symptomer på sygdom, såsom kløe og svie. Hvis du bliver bekymret over noget med din krop, er det altid en god idé at tale med en voksen, du er tryg ved.
Vi håber, at dette var svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon på nummeret 70 20 22 66 alle hverdage fra 15.00 – 19.00.
Med venlig hilsen
Sexlinien
XX138.
Dreng/Mand på _ år