Spørgsmål:
Hej jeg er en dreng på 13 år og jeg onanere nogle gange men idag dag jeg gjorde det blev jeg bange fordi at mit pre-sæd hvar ikke genemsigtigt men jeg ved ikke om det er fordi at dag jeg tørte det af rørte det penis hoved alstå ligesom når du tager furhuden lidt ned så kan man se det røde om det var der for eller om jeg er så kan i hjælpe mig

Svar:
Hej med dig!
Tak for dit spørgsmål. Pre-sæd er normalt gennemsigtigt, og derfor kan det godt nogle gange se lidt lyserødt ud, fordi omkringliggende farver kan skinne igennem (fx når det ligger på huden). Hvis du ikke har andre symptomer, er vi derfor ikke umiddelbart bekymrede. Men det er en god ide at holde øje med, om det sker igen. Det er også godt at ligge mærke til, om der kommer andre symptomer som kløe, svie, smerter eller andet. Hvis det ikke går væk, så skal du tage til lægen.
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål. Ellers e du meget velkommen til at skrive eller ringe herind igen på tlf. 70202266. Vi har åbent alle hverdage fra 15-19.
Venlig hilsen sexlinien XX131
Dreng/Mand på _ år