Spørgsmål:
Min storesøster er 17 og jeg ved hun bruger legetøj. Jeg ville godt spørge ind til det men tør ikke rigtigt. Hvorfor er det man bruger legetøj? Jeg gør det jo også med mig selv men jeg bruger ikke legetøj og kan godt komme. Er det hvis man har svært ved at komme at man så bruger legetøj? Eller kommer man hurtiger eller kraftiger eller på en anden måde? Eller er det sjovere? Kan man bruge legetøj sammen med andre? Undskyld de mange spørgsmål, jeg er bare nysgerrig.

Svar:
Hej, tak for din henvendelse.
Hvis din søster har forsøgt at skjule sit sexlegetøj, kan det være grænseoverskridende for hende, hvis du spørger hende om det. Derfor er det rigtig godt at du skriver herind, for at få svar på dine spørgsmål. Du behøver ikke undskylde for dine spørgsmål. Det er godt at du stiller dem, så du kan få svar.
Det er meget forskelligt hvorfor man bruger sexlegetøj. For nogle er det fordi, de har svært ved at komme uden, men for mange handler det om, at det kan være dejligt og frækt på en anden måde at onanere med sexlegetøj end med hånden/bruseren/puden. Nogle oplever at få kraftigere og hurtigere orgasmer med sexlegetøj mens andre ikke mærker forskel på orgasmerne. Det kan være sjovt at bruge sexlegetøj, da de nogle gange kan noget andet, end man selv kan. Nogle kan suge på klitoris, andre kan bruges i røvhullet og meget andet forskelligt, som kan føles dejligt og anderledes, end at onanere med sin hånd.
Du kan sagtens bruge sexlegetøj sammen med andre. Du kan bruge det på en anden og I kan også ligge flere og onanere ved siden af hinanden. Det at onanere sammen – både med og uden sexlegetøj – er en form sex. Derfor skal man være sikker på, at de andre har lyst til at onanere sammen.
Du kan læse mere om sexlegetøj på vores emneside.
Vi håber meget at dette er svar på dine spørgsmål. Det er godt at være nysgerrig og du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon alle hverdage fra 15.00 – 19.00 på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien