Spørgsmål:
Hej Sexlinien Jeg er en fyr på 24 år, og har lige fået min anden kæreste. I starten havde jeg lidt svært ved at få pikken til at blive stiv, men det har jeg oplevet før med piger jeg godt kan lide, da det betyder meget for mig at de også nyder det. Det er jeg heldigvis god til at sætte ord på, og nu er det ikke længere et problem at få den op at stå, MEN nu melder et andet problem sig. Jeg har svært ved at få den til at blive ved med at være stiv. Så snart den ikke bliver stimuleret så falder den meget hurtigt sammen, og derfor er det svært at gå fra at kæle hinanden til at skulle have samleje. Det tog noget tid før det lykkedes, men problemet melder sig stadig engang i mellem. Jeg ved ikke helt hvad jeg kan gøre for at øve dette, da det faktisk også er noget jeg oplever under onani, hvor så snart jeg stopper med at røre mig selv, så begynder den at blive mindre. Håber i kan hjælpe, for det ville være rart at begynde at få det bag mig.

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål!
Hvor er det først og fremmest sejt, at du er blever god til at sætte ord på din tidligere problematik med at få rejsning. De fleste viser jo heldigvis forståelse, når man er åben og ærlig.
For mænd i din alder, er det meget sjældent at rejsningsproblemer skyldes noget fysisk. Betegenelsen "rejsningsproblemer" indebære både evnen til at få rejsning, men også til at opretholde den. Det vi alligevel bemærker er at du også forklarer at det er et problem under onani. Du skriver samtidig at det kun er engang imellem at problemet melder sig, så vi er ikke som sådan bekymret. Dog vil vi stadig anbefale dig at få en tid hos lægen, for lige at få et helbredstjek, så du kan få udelukket eventuelle fysiske problematikker. Lægerne i Danmark modtager mange patienter med rejsningsproblemer, og også unge mænd, så selvom det måske kan føles grænseoverskridende for dig, så er det rent rutinearbejde for din læge.
Vi håber at du fik svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive igen, eller til at benytte en af vores andre rådgivningstjenester. Vi har både åbent på vores telefonlinje og chat på alle hverdage ml. 15 og 19. Telefonnummeret er: 70 20 22 66
Bedste hilsner Sexlinien