Spørgsmål:
Hej, jeg er pige som netop er begyndt at date en fyr. Denne fyr har kun lyst/kan kun have sex 1 gang ca i døgnet. Jeg er vandt til at have sex flere gange på en nat og morgnen (især i starten af et forhold). Ved i hvorfor han ikke "kan" have sex mere end 1 gang i døgnet. Måske er det bare det som er mest normalt? Vil ikke gøre ham utilpas og spørger for meget ind til det.

Svar:
Hej
Det er meget forskelligt, hvor meget folk har lyst til sex. Vi ved ikke, hvorfor han ikke "kan" have sex mere end en gang i døgnet, og vi er også lidt i tvivl om hvad "kan" dækker over. Måske er det fordi, han ikke har lyst til mere. For nogle kan det også være vanskeligt at have sex flere gange lige efter hinanden, fordi de ikke kan få/holde rejsningen så let, eller fordi deres krop bare har brug for en pause. Nogle statestikker viser at danskere har sex ca. 1 gang om ugen i gennemsnit. Vi tænker dog ikke at det er specielt vigtigt for jeres situation, man at det vigtige er, at I finder ud hvordan jeres sexliv kan fungere for jer begge. Derfor kan det også være værdifuldt at tale om hvordan man har det, og hvad man ønsker sig. Så selvom du gerne vil undgå at spørge for meget ind til det, er det måske en god ide at kommunikere lidt om det.
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål, ellers kan I ringe eller chatte med os på alle hverdage mellem kl. 15-19. Telefonnummeret er 70202266
Mvh Sexlinien, XX101