Spørgsmål:
hej jeg er 19 år jeg er meet i tivil om størlsen på min penis man af mine kamrater har kærester men jeg holder mig til bage da jeg er bage for at vise den fem den er ikke selig lang og er ikke tykke en min finger hvad skal jeg gøre skal jeg bare se tiden an eller er der noget jeg kan gøre for at den begynder at vokse

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål!
Vi er kede af at høre at du har holdt dig tilbage, og følt så stor en tvivl omkring størrelsen på din penis. For langt de fleste 19-årige vil deres penis have nået dens fulde længde og tykkelse, og derfor er det ikke så sandsynligt at din penis vil vokse yderligere, medmindre du er kommet sent i puberteten. Måske er du slet ikke kommet i puberteten endnu. Hvis du ikke har oplevet at få kropsbehåring, dybere stemme, vokset i højden osv. så er du muligvis ikke gået i puberteten, og så vil det være en god idé at kontakte din læge, som så kan hjælpe puberteten på vej.
Der er ikke noget du selv kan gøre for at din penis skal vokse, men nogle kan opleve at penis ser lidt større ud, hvis de f.eks. bruger en penispumpe eller penisring når penis er stiv, da det vil øge blodgennemstrømningen til penis. Det bedste råd vi ellers kan give, er at du forsøger at acceptere dig selv som du er. Du er ikke din penis, og din penisstørrelse definere ikke hvorvidt du kan få et dejligt sexliv eller ej. Langt de færreste mennesker vil se din penis som det der afgør hvorvidt de tænder på dig eller ej. Desuden kan penis virkelig variere i størrelsen, alt efter om den er stiv eller ej. Nogle drenge oplever at deres penis vokser markant når den bliver stiv, mens andre kun oplever at den vokser med et par cm. Derfor kan du ikke nødvendigvis kigge på dine kammerater og vide hvordan deres penis ser ud i stiv tilstand. Måske vokser din en del mere end andre? Uanset hvad, så håber vi virkelig du på sigt kan lære at acceptere dig selv, og slippe ideen om at du skal holde dig tilbage, for du har lige så meget lov til at søge efter sex og nærvær som dine venner.
Vi håber du fik svar på dit spørgsmål, og ellers er du meget velkommen til at kontakte os igen. Du kan også få direkte kontakt til en rådgiver enten via telefon eller chat, på alle hverdage mellem kl. 15 og 19.
De bedste hilsener Sexlinien
Dreng/Mand på _ år