Spørgsmål:
Jeg går i 1. g og må jo indrømme at der bliver dyrket en del sex. Jeg er ret nysgerrig og har været sammen med både drenge og piger ved fester osv.. Der er en forskel jeg har undret mig over. Jeg synes piger er meget mere lydstærke end drenge. Jeg er selv ret lydstærk og synes faktisk også det er lidt sjovere at være med en pige end med en dreng netop fordi pigen næsten altid lever meget med, stønner, snakker, laver lyde osv. Synes normalt bare drengen lige grynter når han skal komme, ellers ikke noget. Det er også som om vores højdepunkt varer længere end drengenes. Er det rigtig opfattet af mig eller tager jeg fejl? Og hvorfor er det mon sådan hvis altså jeg har ret?

Svar:
Hej med dig, og tusinde tak for dit spørgsmål.
Hvor er det dejligt at du er nysgerrig, og har lyst til at blive klogere på den nye og spændende seksuelle verden.
Det er meget individuelt, hvordan en orgasme føles, og hvor længe den varer. Men generelt set, er der blevet lavet undersøgelser, der netop tyder på at piger/kvinder/folk med vulva kommer længere og mere kraftfuldt end drenge/mænd/folk med penis. Men det er ikke nødvendigvis sådan for alle, eller hver gang. Orgasmer kan nemlig føles meget forskellige fra gang til gang. Sommetider er de kraftfulde og kan mærkes i hele kroppen, andre gange føles de som et lille nys. Klitoris har muligvis over 10.000 nervebner, hvorimod penishovedet (som er det mest følsomme sted på penis) har omkring 6.000 nervebaner. Det kan måske være en del af årsagen? Men det er ikke noget vi kan finde videnskabelig dokumentation for.
Får du mod på det, kan det være at du kan tale med både de drenge og piger du har sex med. Hvordan en orgasme måske føles for dem? Hvor lang tid de synes den varer? Det kan måske føre til mange spændende samtaler.
Vi håber du fik svar på dit spørgsmål, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også altid ringe eller chatte med en rådgiver på alle hverdage mellem kl. 15 og 19. Vores telefonnummer er 70 20 22 66
Bedste hilsner Sexlinien