Spørgsmål:
Bare et nysgerrigt spørgsmål. Jeg har set en del porno og mente jeg havde en okay forventning om hvor stor en pik kan være. Det er først nu her da jeg er begyndt på efterskole at jeg har set pikke in real life. Og jeg må sige at de er godt nok mindre end dem i porno på nettet! Nu ved jeg godt at efterskoledrenge jo ikke er helt voksne endnu men alligevel. Så jeg vil bare spørge om sådan nogen pornomodeller bliver udvalgt efter størrelse på deres pik? For de drenge jeg har mødt på efterskolen har da en meget mindre pik. Ikke at det gør noget, tværtimod. Men er det sådan at der altså er forskel på film og virkelighed? Spørger jeg dumt?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål som overhovedet ikke er dumt!
​Det er nemlig helt rigtigt, som du også skriver, at de fleste pikke, man kan se in real life vil være noget mindre end de pikke, som pornoskuespillere plejer at have. Selvom det også er helt rigtigt, at drenge i efterskolealderen typisk ikke er fuldt udvoksede, så vil selv almindelige voksne mænd have pikke som er mindre end dem, man kan se i porno.
Grunden til at det er på den måde er nok, at der er en idé i vores samfund om, at man er ’bedre’ eller ’mere mand,’ jo større en pik man har. Og derfor vælger dem, som laver pornofilmene tit pornomodeller med meget store pikke – eller også får de dem til at se store ud ved at filme dem på en bestemt måde eller ved at redigere videoerne bagefter. Den idé om, at det store pik er den bedste pik, er jo selvfølgelig ikke rigtig, og det er ærgerligt, at den er så udbredt.
Derfor bliver vi også glade for at høre, at det slet ikke gør dig noget, at en pik i den virkelige verden er mindre. Mange drenge/mænd kommer nemlig til at være utilfredse med deres krop og deres pik, fordi de kommer til at sammenligne og tro, at de er mindre værd på grund af størrelsen på deres pik sammenlignet med pornomodellernes. Virkeligheden er jo anderledes: For det første kan man jo give sin sexpartner en masse nydelse og tilfredsstillelse – helt uden at bruge pikken, men ved at bruge fingrene eller munden i stedet. For det andet er folk jo også 1000 andre ting end deres underliv, krop og sexliv! Og det gælder for mennesker af alle køn.
Vi håber at det var et svar på dit spørgsmål! Ellers er du selvfølgelig mere end velkommen til at skrive til os på chat eller ringe på 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Mange hilsner,
Sexlinien, xx140
Pige/Kvinde på _ år