Spørgsmål:
Hejsa, har et spørgsmål angående min kæreste og jegs sex liv... vi kan begge godt lide at have sex, vi har det dog ikke særlig tit, men når vi så har så er det som om jeg ikke rigtig kan mærke hendes skede, altså det er mere som om min penis bliver føelsesløs på hovedet og stangen.. og det er virkelig begyndt at plaje os rigtig meget.. da vi savner hvor vi begge kan blive færdige.. men det underlige er at jeg tænder virkelig meget på hende, bare hun render rundt topløs så reagere han, og jeg bliver liderlig, men så snart vi har sex er han føelseslløs dog med rejsning konstant helevejen igennem, og nogle gange kommer der lidt føelse efter sådan 10 min samleje, men det er bare meget sent da min kæreste ik kan holde til så lang tid igen.... og jeg er ikke medicineret over for noget, så det er ikke det som går ind og plajer os.. men det skal lige siges, at vi har en aftale om at jeg gerne engang imellem må ordne ham selv, da vi har ret sjældent sex desværre, men der kan jeg godt mærke noget i ham, og jeg er lige så tændt som jeg er over for hende når jeg er igang, så ved virkelig ikke hvad det er der er ivejen med den, og det irretere os gavaldigt, håber i måske har nogle ideere eller forslag

Svar:
Hej med dig,
Vi kan godt forstå at det generer dig og din partner, at jeres sexliv ikke er så tilfredsstillende som i ønsker jer - det lyder rigtig træls.
Der kan være mange årsager til, at man mister følelsen i penis, f.eks forskellige sygdomme, nerveskader eller som bivirkning til noget medicin. Som udgangspunkt fortæller du nogle ting i dit brevkassespørgsmål, som ikke får os til at tænke, at det handler om noget af dét; nemlig at du ikke bruger medicin, at du godt kan blive liderlig og få rejsning, og at du godt kan mærke din penis når du onanerer. Dog kan det være svært for os at spore os helt ind, uden at høre lidt mere. Har du for eksempel problemer med at få udløsning? Eller oplever du at det er svært at holde på vandet? Har du smerter, svien eller snurren i din penis? Hvis du oplever nogen af de symptomer, kan det godt være at der er noget fysisk der skal komme styr på, og i så fald, bør du kontakte din læge.
Vi læser også mellem linjerne, at du ikke har meget voldsomme onanivaner, i og med at du ikke onanerer så tit, men hvis det skulle være forkert, kan vi også gøre opmærksom på dét, der hedder "Traumatisk Masturbation Syndrom", hvor nerveenderne i penisskaftet vænner sig til meget voldsom stimulation. Så "glemmer" nerverne at de også kan føle let berøring. Hvis det er noget du kan genkende, bør du holde en pause fra hårdhændet onani, og starte langdomt igen med meget rolig og blid berøring. Så plejer følelsen at komme tilbage igen.
Hvis du slet ikke oplever andre gener, og heller ikke har brugt voldsom stimulation på din penis, kan det jo også være, at din penis ikke fylder din kærestes vagina helt ud, så stimulationen bare er meget let når i har sex. I så fald kan i overveje, om i begge skal i gang med at lave nogle bækkenbundsøvelser, for at "stramme lidt op", eller om du har brug for noget andet stimulation samtidigt - om i for eksempel skal eksperimentere med buttplugs eller en penisring, med det formål at øge stimulationen på dig.
Vi håber meget at det var svar på dit spørgsmål.
Har du flere eller opklarende spørgsmål, er du velkommen til at chatte eller ringe til os på 70 20 22 66
Vi har åbent alle hverdage fra 15-19.
Hilsen Sexlinien