Spørgsmål:
Hej jeg er en pige på 15 år, som har onaneret i 3 måneder, og kan rigtig godt lide det, jeg ef ikke klar til sex, men tænkte om jeg kunne prøve en dildo, men hvordan gør man? Er jeg klar? Og hvor køber man den?

Svar:
Hej med dig,
Tak for dit spørgsmål.
Det er meget svært for os herinde at bedømme om du er klar til at prøve en dildo, men som udgangspunkt er der jo intet i vejen for at prøve det af, og undersøge om det er noget for dig. Nogen gange er det nemmere at mærke om man er klar til at prøve sexlegetøjet af, når man sidder med det i hånden, eller om det mest bare var en spændende tanke. Der er intet galt med at ombestemme sig, hvis man ender med at mærke, at man ikke er helt klar – man kan altid bare vente og se, om man bliver nysgerrig på det igen senere.
Dog skal du være opmærksom på, at det er forbudt at sælge sexlegetøj til unge under 16 år, og derfor kan du jo blive nødt til at vente lidt med at købe en dildo uanset hvad.
Når du bliver klar til at købe din første dildo er det en god idé at gå ind i en god erotisk butik, hvor du kan få lov til at se på og røre ved de forskellige slags sexlegetøj de har. På den måde kan du meget bedre få en fornemmelse for, hvad der passer godt til dig. Vær ikke genert for at spørge ekspedienterne – de er jo vant til at vejlede både erfarne og nybegyndere om sexlegetøjet.
Når man først har prøvet lidt af hvert, er det nemmere at købe noget på nettet, og så er der mindre risiko for at man pludselig har betalt for noget, som ikke passer til én.
Vi håber at det var svar på dit spørgsmål
Mange hilser
Sexlinien