Spørgsmål:
Jeg er en kvinde på 27 år og er itvivl om jeg nogensinde har fået en orgasme … Altså alle siger det føles som noget eksplodere inden i og går væk igen.. Det har jeg aldrig oplevet.. Men jeg oplever ofte at hele min krop den ryster! Jeg har har lyst til at slå eller “rive” min partner! Jeg kan endda efter samleje ligge og ryste/hompe sengen og bide i en pude… og først noget tid, falder jeg til ro… Er det fordi jeg så har fået en orgasme eller er jeg kun tæt på hver gang??????????

Svar:
Kære dig.
Tak for dit spørgsmål.
Det du beskriver kan både lyde som en orgasme, og på at være tæt på en orgasme. Så vi kan desværre ikke afklare, om du har fået en orgasme eller ej.
Orgasmer kan føles og se ud på mange forskellige måder. De kan være store og føles som en eksplosion ja, men de kan også være blide, glidende og små. Nogen spænder i hele kroppen og ryster, og nogen er stille når de får en orgasme. Orgasmer kan være meget forskellige.
Mange tænker at orgasmer er en stor og tydelig ting, fordi det ofte er sådan det portrætteres i film og porno. Men i og med det kan se ud på forskellige måder, kan man nemt blive i tvivl.
Ud fra det du beskriver, lyder det til, at du har det rart og lækkert, når du har sex. Og at det du oplever giver nydelse, og enten allerede har ført til en orgasme, eller at du er tæt på. En idé kunne være, at udforske din krop mere, så du bliver klogere på hvad der føles godt for dig. Det kan være sammen med en partner, du udforsker, eller det kan være alene.
Mange oplever at de første orgasmer man får, er med sig selv. Fordi man her kan slappe helt af, og kun fokuserer på sig selv. En anden ting kunne være, at afprøve noget sexlejetøj til eksempelvis stimuli af klitoris.
Du er altid meget velkommen til at kontakte os igen, hvis du vil høre mere eller har andre spørgsmål – Vi kan kontaktes enten her på brevkassen eller via vores chat eller telefonrådgivning. Vores åbningstider er alle hverdage fra 15-19 på telefonnummer: 70 20 22 66
Med venlig hilsen
Sexlinien, xx136
Pige/Kvinde på _ år