Spørgsmål:
Hej. Jeg hedder XX (Navn fjernet - Sexlinien). Ved du om der findes noget rengøringsmidl som man kan komme på penis efter man har haft sex? Det er for at undgå sex sygdomme så jeg vil dræbe alle bakteriger. Eller skal jeg bare tage et varmt bad lige bagefter?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Den bedste måde at beskytte imod sexsygdomme, er ved at benytte kondom når du har sex. Kondomer forhindrer graviditet og stopper også overførslen af både bakterier og virusser. Bakterier bliver også fjernet, når man vasker sig med sæbe. Bare husk, at det kan være bedre at bruge intimsæbe til at vaske selve hovedet af penis fordi almindelig sæbe godt kan gøre hovedet på penis irriteret.
Man kan købe intimsæbe på apoteket og visse almindelige butikker.
Vi håber du kan bruge vores svar. Hvis du har andre spørgsmål er du altid velkommen til at skrive til os på chatten eller ringe på tlf: 7020 2266.
Hilsen Sexlinien XX120