Spørgsmål:
Må man godt bruge tampon, når man har klamydia? Jeg har lige afsluttet behandling, som var pincillin i syv dage, men er i tvivl om man kommer til at fører bakterier op hvis jeg bruger tampon nu?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål!
Man kan sagtens bruge tampon imens man bliver behandlet for klamydia - hvilket betyder, at man også sagtens kan bruge tampon, når man lige er blevet færdigbehandlet.
Hvis man oplever symptomer ved klamydia, kan det måske være rarest ikke at benytte tampon -  men det er ikke skadeligt, hvis man gør.
Vi håber at du kunne bruge svaret! Du er altid velkommen til at skrive ind på chatten i alle hverdage fra kl 15.00-19.00 eller ringe ind på 70202266 i samme tidsrum.
Mange hilsner,
Sexlinien 129