Spørgsmål:
Hej. Jeg er begyndt at snakke med en ung kvinde og føler vi matcher sammen og vil gerne spørge hende om vi skal ses en dag men hvordan får jeg gjort det? Vil gerne have sex med hende men ved ikke hvordan jeg skal komme ind på det.

Svar:
Hej!
Fint du skriver ind. Den nemmeste måde, at spørge hende, om hun har lyst til at ses, er at sige det lige ud: jeg vil gerne ses med dig, Har du lyst til det? Du kan spørge hende en dag, hvor I taler sammen. Det kan være en fin ide at spørge, om hun har lyst til at gøre noget sammen. Det kan være at drikke en kop kaffe, spise en is eller noget andet hyggeligt.
Måske har du hendes telefonnummer? Hvis du har det, kan du også sende en besked, hvor du skriver, at du synes, at hun virker sød og om hun har lyst til at ses med dig? Du kan også ringe til hende, og spørge om det samme.
Før I begynder at finde ud af, om I skal have sex, kan det være godt at lære hinanden bedre at kende. Sex er noget, som I begge to skal have lyst til, og det kan godt tage lidt tid at finde ud af. Der er mange skridt man kan tage inden sex som for eksempel at kysse, røre ved hinanden eller holde i hånden. Der er ikke én rigtig måde at indlede et seksuelt forhold på. Det kan man gøre på mange forskellige måder. Det bedste råd er nok at prøve sig lidt frem, og tjekke af undervejs, hvor ens egne og den andens grænser går.
Håber, du fik svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at ringe eller skrive ind til os på chat alle hverdage mellem kl 15-19.
Hilsen Sexlinien, 112