Spørgsmål:
Hey jeg har haft sex med en fyr jeg synes er ret sød. Men han har meget svært ved at komme og har også fortalt mig at han ikke kan komme under sex og har haft samme problem med andre partnere. Jeg ved godt at det er en længere proces at få ham til at komme og det ikke bare lige sker. men jeg ville alligvel spørge om i havde nogle råd til hvad jeg kunne gøre for at hjælpe ham. Mvh mig:)

Svar:
Hej, tak for din henvendelse.
Det er betænksomt af dig, at du gerne vil hjælpe din kæreste. Det vigtigste er, at I kan tale sammen om det, så din kærestes manglende udløsning ikke kommer til at fylde for meget mellem jer. Det er forholdsvist almindeligt at have svært ved at komme og det er noget som mange oplever i løbet af deres liv. Et godt råd kan være, at forsøge ikke at have fokus på udløsningen, men i stedet fokusere på alt det som er dejligt ved jeres sex. Præstationspresset over at skulle komme kan nemlig hæmme udløsningen og generelt nydelsen under sex.
Du kan spørge din kæreste, om han kommer, når han onanerer. Hvis han gør det, kan I prøve at onanere sammen, eller at han onanerer mens du ser på. På den måde kan din kæreste øve sig i at have en udløsning sammen med en anden.
Vi taler med mange, som oplever problemer med at få udløsning under sex. På vores emneside kan I læse mere om manglende udløsning. Det kan også være, at din kæreste kunne have glæde af at ringe herind og få råd og vejledning.
Vi håber meget at disse råd kan hjælpe jer. Du eller din kæreste er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien.