Spørgsmål:
Kan man gøre noget i forhold til at der forekommer rigtig meget præsperm? Og det er i alle situationer: møde med en date, gå en tur, sidde og snakke sammen ved bordet i sofaen, i bilen, hvor som helst, både med eller ingen berøring. Og det er så slemt, at hvis man ikke er OBS på det, så kommer det hurtigt til at ligne, man har tisset i bukserne. Det er jo mega pinligt og man er jo næsten helt bange for at mødes med en ny kvinde i frygt for, at man pludselig står der med en stor våd plet?

Svar:
Hej med dig,
Tak for dit spørgsmål.
Det lyder til, at du oplever, at der særligt kommer præsperm i forbindelse med, at du er spændt eller tændt. Det er helt normalt, at en mands penis i forbindelse med seksuel ophidselse drypper lidt sæd, da det har som funktion at gøre kroppen klar til at have samleje. Hvis du har oplevet at være mere seksuelt ophidset på det sidste, er det derfor muligt, at det kan være forklaringen på, at det drypper med sæd.
Du nævner dog, at det er generende pga. mængden og de tidspunkter, hvor det kommer. Har du tjekket, at det er sæd, der kommer ud? Nogle gange kan der nemlig godt være lidt urin, der drypper ud, hvis man ikke får tørret sig helt, efter man har tisset.
Hvis ikke dét kan forklare problemet, så kan du ringe til din læge. Så kan lægen hjælpe med at se på, hvad du har af muligheder.
Vi håber, at du fik svar på dit spørgsmål, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også ringe eller chatte med os - alle hverdage fra 15-19, på telefonnummer: 70 20 22 66.
De bedste hilsner Sexlinien