Spørgsmål:
Jeg har nu i lang tid(cirka9 måneder)ikke kunne få en erektion, i hvertfald ikke en der kan holde længe nok til sex. Jeg har været ved mine egen læge, og få taget blodprøver, men de fejlet ikke noget. Så jeg er nu sendt til tjek inde på Skejby. Det eneste træls er bare at min ventetid er på 16 måneder. Så jeg ved ik helt hvad jeg skal gøre.

Svar:
Kære dig.
Problemer med erektion kan handle om et hav af forskellige ting, som både kan opstå grundet fysiologiske, psykologiske, relationelle og kulturelle problemstillinger eller udfordringer. Derfor er det svært at give dig vejledning her, da vi ikke ved noget om din situation. Det ville kræve, at vi har mulighed for at stille dig nogle uddybende spørgsmål.
Vi vil helt sikkert anbefale dig, at ringe herind, så vi kan tage en samtale omkring det, du oplever. Så kan vi forhåbentlig komme årsagen nærmere, og give nogle bud på, hvordan du kan gribe situationen an.
16 måneder er lang tid at vente på en konsultation. Udover du som sagt kan kontakte os (ringe eller chat), kan du også prøve at google Ung Mod. Nu ved vi ikke, hvor i landet du helt præcist bor, men de har placering flere steder i Danmark og hjælper unge med stort set alt inden for køn, krop og seksualitet. Det kunne helt sikkert være et godt sted at starte, og det er et gratis tilbud. Derudover kan du også overveje at bestille tid hos en psykolog med speciale i sexologi, eller en klinisk sexolog.
Vi håber du fik svar på dit spørgsmål, eller i hvert fald fik lidt at tænke over, men du er altid meget velkommen til at kontakte os igen!  Du kan også chatte eller ringe til en rådgiver på alle hverdage mellem kl. 15 og 19. Vores nummer er 70 20 22 66.
Bedste hilsener Sexlinien, xx136