Spørgsmål:
Hej jeg er en dreng på 15 år mig og min kæreste skulle prøve at ha sex her den anden dag og vi startede med forspil og at gå ned på hinanden og sutte/slikke hinandens køns dele som ingen af os havde prøvet før med vores tidligere partner hun sagde op til flere gange at det var rigtig rart men da vi så skulle til at ha sex var hun ikke udvidet nok til at jeg kunne få min penis ind i hende? Er det fordi hun ik tænder på mig eller ikke var ophidset? Og hvad kan grunden være for at det ik lykkedes? Hun sagde det gjorde ondt og så stoppede vi med det samme.

Svar:
Hej med dig og tak for dit spørgsmål.
Det er helt normalt at det ikke lige går som man håbede på den første gang.
Vi er sikre på, at det ikke har noget at gøre med at hun ikke tænder på dig. Når man skal have sex sammen er det helt normalt at være lidt nervøs, og derfor kan man godt kommet til at spænde lidt op i underlivet. Det kan være at det er det der er sket for din kæreste. Det kan være man er vildt nervøs for at den anden skal se ens krop, eller en anden usikkerhed man har kan fylde hovedet så meget at kroppen lukker lidt ned.
Det lyder som om at i er rigtig gode til at kommunikere med hinanden, også undervejs når i har sex med hinanden. Det skal i bare blive ved med.
Hvis ikke i allerede har gjort det, kunne det være en rigtig god ide at snakke om den her episode. Det kan være at din kæreste selv har en fornemmelse af hvad der skete. Det kan også være hun ikke har, og så er det jo også helt okay. Men du kan spørge hende om der er noget hun ved hun synes er rart. Det ved man nemlig tit aller bedst selv. Så hvis hun ved, at hun godt kan lide at blive rørt på den ene eller den anden måde, så er det jo vildt fedt for jer begge to, hvis du ved det.
Og så handler sex bare om tålmodighed og tryghed. Det kan være at i prøver et par gange, hvor det heller ikke lige lykkedes, og det er helt okay. Men tag jer god tid, snak med hinanden, og sørg for at i begge to er trygge i det i laver.
Og hvis det så heller ikke lykkedes næste gang, så lad være med at se det som et nederlag for jer. For det er ikke så rart hvis man får associeret sex med skuffelse og nederlag. Hvis det ikke lige lykkedes med penetration, så gå over til at kysse og nusse eller bruge munden eller fingrene i stedet – og så hyg jer og nyd det i stedet. Så kan i prøve en anden gang igen.
Det har næsten altid noget med ens egen nervøsitet at gøre, når sådan noget her sker. Det kan feks også være hvis en fyr har svært ved at få den op at stå. Så det handler garanteret ikke om at hun ikke om at hun ikke tænder på dig.
Bare vær tålmodig og snak sammen – så skal det nok komme stille og roligt.
Har du andre spørgsmål er du altid velkommen til at chatte eller ringe til os på 70 20 22 66
Mvh Sexlinien