Spørgsmål:
Jeg går på efterskole og det er virkelig et fedt år med en masse søde mennesker. Nu er der sket det at der er to der er begyndt at flirte med mig og lissom lægge op til noget. Det er en dreng og en pige og de er begge to supersøde og pæne. Foreløbig har jeg flirtet lidt igen overfor begge, ved ikke om det er i orden? Jeg har virkelig svært ved at vælge og jeg kunne jo rigtig godt tænke mig at prøve mig selv af. Hvad gør man i den situation når man nu ikke kan vælge?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål
Vi kan godt forstå, at du er overvældet af de mange muligheder der pludselig byder sig til på efterskolen.
Det lyder både spændende og dejligt, at du flirter med to personer, som du synes rigtig godt om.
Som udgangspunkt behøves der heller ikke at være noget galt i at flirte med flere på én gang.
Der er nemlig ingen 'regler' for hvor mange man må flirte med på én gang, det kommer an på, hvordan de personer, som er involveret har det.
Hvis de personer, som du flirter med har det på samme måde, og også godt kunne tænke sig at flirte med andre, så er måske ikke noget problem.
Men det kan man kun blive klogere på ved at tage samtalen med dem.
Derfor er det vigtigste, at man snakker om sine følelser og kommunikerer, hvordan man har det, og hvad man er OK med.
Hvis man er god til at forventningsafstemme, kan man godt både prøve sig selv af og undgå at nogen bliver sårede.
Det er altså ikke sikkert, at du bliver nødt til at vælge. Men hvis én af dine flirts fortæller dig, at de vil have det bedste med, at i ikke sås eller flirtede med andre, kan du blive nødt til at træffe et valg. Hvis man gerne vil have en god romantisk relation til nogen, er det vigtigt, at det foregår på en måde som alle er trygge og komfortable med. Måske finder du også selv med tiden ud af, at du har mere lyst til at 'gå all in' på en af relationerne.
Man kan nemlig også lære meget om sig selv ved at have den slags samtaler, hvor man taler med en anden person om, hvordan man gerne vil have at en relation skal være.
Vi håber det var svar på dit spørgsmål! Hvis du har brug for yderligere rådgivning, er du altid velkommen til at kontakte os på chat eller telefon: 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15:00 og 19:00.
Hilsen Sexlinien. xx140