Spørgsmål:
Hej Sexlinien. Jeg har lige fået en kæreste, som jeg er rigtig glad for. Men hun fortalte mig forleden at en anden fyr, hele tiden ligger an på hende. Selvom hun afviser ham, gør det mig stadig jaloux og jeg ved ikke hvordan jeg skal reagere. Har i nogle gode råd til hvordan jeg håndtere den følelse, jeg har?

Svar:
Hej, tak for din henvendelse.
Jalousi er en følelse som de fleste kender og som kan være rigtig ubehagelig. Jalousi er ikke kun dårligt, da det også er et tegn på, at du er rigtig glad for din kæreste og ikke vil miste hende. Du gør det helt rigtige ved at tale med din kæreste og at søge hjælp ved at skrive til os. Der findes ingen hurtig kur mod jalousi, men som med de fleste svære følelser, er det en hjælp at tale om den. Måske du kan tale med din kæreste om, at du helst ikke vil vide, når andre lægger an på hende? Du har nok ikke lyst til at være jaloux, men jalousien er der, og der er en god ide at tage hånd om den, så den ikke påvirker dig for meget. Det kan også være en hjælp at tale med dine venner om din følelse af jalousi. De har måske selv oplevet lignende følelser.
Lige nu kan jalousien fylde meget og jeres forhold er også nyt. Med tiden kan jalousien måske fylde anderledes, blive mindre og lettere at have med at gøre. Om man føler jalousi kan også have noget at gøre med, hvordan man generelt trives. Følelsen af jalousi kan altså ændre sig med tiden.
Vi håber meget at dette kan være med til at hjælpe dig videre. Du er velkommen til at ringe herind og tale om dine følelser eller skrive igen i brevkasse eller chat. Vi har åbent alle hverdage fra 15.00-19.00. Du kan ringe på nummeret 70 20 22 66.