Spørgsmål:
Hej, jeg er en pige på 19 år. Jeg vil gerne have en kæreste. Han skal være en del ældre end mig. Han skal have styr på sig selv og sit liv. Han skal have noget mellem ørene. Han må gerne være mellem 28-40 år. (Så længe han ser godt ud, tænker på de 40 år ;)) nej men altså.. mit problem og spørgsmål er: jeg gider ikke de forskellige dating apps, da de altid handler om sex! Men hvordan finder jeg så single mænd i den alder? Og som søger et forhold og ikke bare sex!? Fordi i byen søger de fleste "bare" sex.. og der er heller ikke så mange mænd i den aldersgruppe (især i den ældre ende). Så har I/du nogle idéer, til hvor jeg kan finde disse mænd, som må være derude et sted, jeg ikke har været endnu!? :) PS. Som også er acceptabel overfor min alder (og igen ikke sex, men forhold). Tak på forhånd

Svar:
Hej med dig.
Det virker som, at du allerede føler dig afklaret med, hvad du søger og at du har mange tanker om, hvordan en kommende kæreste skal være. Der er desværre ingen opskrift på, hvordan man får sig en kæreste og hvor man finder én henne. Heldigvis kan det foregå på mange forskellige måder, så vi næsten alle, før eller siden, får chancen. Der er mange, som finder en kæreste gennem fælles venner, sociale arrangementer, eller gennem fælles interesser. Har du en hobby, eller noget du godt kan lide at lave, hvor det måske kan være en mulighed for dig at møde nye mennesker, du kan lære at kende? Hvis du har en hobby eller interesse, kan det være, at du derigennem har mulighed for at møde én, du synes er sød – uanset alder.
Du skriver, at du ikke har lyst til at prøve dating-apps, fordi de altid handler om sex. Der findes også dating-apps, hvor folk søger andre typer forhold end seksuelle. Og mange har også fundet en kæreste gennem dating-apps – og altså ikke kun brugt dating-apps til at finde seksuelle relationer. Kunne du have lyst til at prøve dating-apps, hvor du søger efter forhold og ikke ”kun” sex?
Du skriver desuden, at folk i byen ”bare” vil have sex og at der ikke er så mange mænd i den aldersgruppe, du er interesseret i. Kunne det være en idé at prøve at tage ud til nye steder i byen? Nogle gange kan nye steder også føre til nye mennesker – og så er der måske større sandsynlighed for, at du kan møde én, du finder interessant. Derefter kan man så håbe på, at sympatien er gensidig.
Hvis svaret har givet anledning til flere spørgsmål, kan du altid skrive til os igen på brevkassen eller chat. Du kan også ringe til os på tlf. 70 20 22 66 i hverdage mellem kl. 15.00-19.00.
Hilsen Sexlinien