Spørgsmål:
Hej, jeg havde ubeskyttet samleje for et par dage siden. Jeg tog straks en fotrydelsespille men begyndte en halv times tid efter at bløde vaginalt. det stoppede dog igen. er dette et problem? min ven foreslå at jeg bør tage en graviditets test om lidt tid, er dette nødvendigt?

Svar:
Hej tak for dit spørgsmål
Det lyder usandsynligt, at blødningen kommer fra fortrydelsespillen, når du begyndte at bløde så kort tid efter du tog pillen. Der er umiddelbart ikke nogen grund til at tage en graviditetstest nu, og typisk kan man først tage en gyldig test cirka tre uger efter man har haft ubeskyttet samleje. Hvis din menstruation ikke kommer, kan du tage en test for at være på den sikre side. Husk at både stress over at være gravid og selve fortrydelsespillen kan forskyde din menstruation, så du behøver ikke blive bange, såfremt den ikke kommer på det planlagte tidspunkt.
Vi håber, du fik svar på dit spørgsmål. Ellers er du altid velkommen til at fange os på chat eller telefon 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15:00-19:00.
Hilsen Sexlinien, Xx130