Spørgsmål:
Hej har haft sex med en sexarbejder det hele gik fint men midt i det hele tog hun kondomet af gav et handjob spørgsmål er nu kan man blive smidt ud ved kontakt med klamydia eller andre sygdomme hvis der har været lidt skidesekret

Svar:
Hejsa og tak for dit spørgsmål!
Umiddelbart synes vi ikke, at du skal være bekymret. Nogle sexsygdomme som klamydia ville man i teorien godt kunne få, hvis man har fået inficeret skedesekret direkte på slimhinden af penis. Men! Risikoen er meget lille. Noget man måske ikke tænker så meget over, er at sexarbejderne jo også er meget opmærksomme på smitte med sexsygdomme, da de selv heller ikke har lyst til at få dem.
Så vi synes bare at du skal sænke skuldrende, og ikke være bekymret for det. Selvfølgelig, er det altid en god idé at holde øje med sin krop og eventuelle symptomer. Du kan læse mere om sexsygdomme på vores emneside.
Vi håber at dette er svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon alle hverdage fra 15.00 – 19.00 på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien