Spørgsmål:
Hejsa Jeg er en fyr på 26, som desværre kun har haft sex 1 gang før, hvor jeg ikke fik udløsning. Jeg har sidenhen lagt mærke til at jeg får hurtigt udløsning, når jeg onanere. (som regel omkring 1 min) og det kan også ske, imens min penis ikke er helt stiv. Høre jeg indunder gruppen "tidlig udløsning" og hvor lang tid holder en gennemsnitligt fyr, når kan onaner ? Mange tak for hjælpen

Svar:
Hej. Tak for din henvendelse.
Det er meget forskelligt hvor hurtigt man får udløsning. Ifølge sundhed.dk tager en udløsning i gennemsnit mellem 4-10 minutter, men der er stor forskel på hvor hurtigt man kommer, både fra person til person og fra gang til gang. Gruppen ”tidlig udløsning” er løst defineret, så det er svært at sige, om du nødvendigvis er i den kategori. Det vigtige er dog, at meget kan gøres, hvis du oplever at din korte udløsningstid generer dig. Træning af bækkenbunden og teknikken ”stop-og klem” kan eksempelvis træne udholdenheden og afhjælpe problemet. Du kan læse mere om teknikken her .
Du kan også læse mere om tidlig sædafgang på vores egen side her .
Du skriver også, at du desværre kun har haft sex en gang. Mange unge bliver nervøse over, hvordan deres udløsningstid påvirker deres sexliv, og hvad andre tænker om det. Ofte er det noget man tænker mere over selv end den man har sex med gør. Et godt råd er at tale med en man er tryg ved, om sine usikkerheder, hvis du oplever dette.
Vi håber at det var svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon på nummeret 70 20 22 66 alle hverdage fra 15.00-19.00.
Med venlig hilsen
Sexlinjen