Spørgsmål:
Hej Brevkasse Min kæreste og jeg er blevet enige om det ville være godt hvis han tissede mig i skeden under sex. Kan vi godt det eller kan jeg risikere at få betændelse eller andet i livmoderen?

Svar:
Hej, tak for din henvendelse.
Umiddelbart burde din kæreste kunne tisse dig oppe i skeden under sex uden de store problemer. Urin fra en rask person er nemlig stort set uden bakterier. Du bør være opmærksom på, hvordan din skede reagerer på din kærestes urin. Skedens naturlige bakteriesammensætning kan reagere ved påvirkning af fremmede væsker som urin ved eksempelvis at udvikle skedesvamp. Skedesvamp er meget almindeligt og ikke farligt. Din kæreste kan sørge for at drikke godt med væske inden han skal tisse dig i skeden, så hans urin er mindre koncentreret.
Vi håber at dette er svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon på nummeret 70 20 22 66 alle hverdage fra 15.00 – 19.00.
Med venlig hilsen
Sexlinien
XX138.
Pige/Kvinde på _ år